Lees hier de Uniglobe nieuwsberichten

 

PERSBERICHT

Schiphol, 26 augustus 2020

Uniglobe Travel introduceert UBI, hét nieuwe online boekingsplatform voor het MKB

‘Travel Well’. Met dit motto introduceert Uniglobe Travel UBI (Uniglobe Booking Intelligence), een online boekingsplatform voor het zakelijk reizende MKB. UBI geeft toegang tot het wereldwijde aanbod van luchtvaartmaatschappijen, miljoenen accommodaties van o.a. Expedia en Booking.com, huurauto’s, taxi’s en internationale treinen. UBI is 24/7 beschikbaar op laptop, tablet of smartphone en, indien gewenst, met persoonlijke ondersteuning van Uniglobe Travel experts.

“Als straks landen hun grenzen weer openen en we op reis kunnen gaan voor zaken, zetten wij nu alvast een belangrijke stap in innovatie en lanceren UBI”, zegt Cees Klinkenberg, Directeur van Uniglobe Travel Holland. “UBI biedt een unieke, gebruiksvriendelijke one-stop-shopervaring en sluit naadloos aan op wat onze klanten nodig hebben. Enerzijds vereenvoudigt UBI het zoek- en boekproces, doordat alle wereldwijde reiscontent op één platform te vinden is. Dit bespaart niet alleen tijd maar ook tot wel 20% op de reis- en verblijfskosten. Anderzijds bieden onze Uniglobe Travel experts hun ongeëvenaarde persoonlijke ondersteuning, waarmee we ons al bijna 40 jaar onderscheiden. Deze klantgerichte aanpak is samengevat in ons nieuwe motto – Travel Well. Met deze ontzorgende boodschap wil Uniglobe Travel zich positioneren als dé Travel partner van het MKB. Onze nieuwe look & feel maakt de verpakking van deze boodschap helemaal compleet.”     

***

PERSBERICHT

Uniglobe Travel: “Zakelijk reizen herstelt sneller in Europa dan in de VS”


Schiphol – (1 juli 2020) – Uit een wereldwijd onderzoek onder corporate klanten van Uniglobe Travel blijkt dat veel meer Europese dan Amerikaanse bedrijven verwachten dat hun werknemers reizen tussen nu en 3 maanden zullen hervatten. Slechts 32% van de Amerikaanse bedrijven gaf aan dat hun medewerkers nu al reizen of dat van plan zijn te gaan doen binnen 3 maanden, vergeleken met 61% van de Europese bedrijven. Wereldwijd was dit percentage 48,7%. In het onderzoek, dat in juni plaats vond onder Travel Managers van zakelijke klanten, werden 14 vragen voorgelegd over hoe hun reisbeleid is aangepast als gevolg van de COVID-19 pandemie en hun verwachtingen voor het hervatten van zakelijke reizen.

56% van de Europese bedrijven heeft hun huidige reisbeleid aangepast tegenover slechts 41% van Amerikaanse bedrijven. De meest voorkomende wijzigingen betreft het beperken of uitsluiten van reizen voor interne meetings (64,1%), gevolgd door het beperken van deelname aan conferenties, afhankelijk van het aantal deelnemers of de locatie (54,1%).  

“Als we kijken naar de veranderingen in het reisbeleid is er een duidelijk waarneembare, meer reizigersgerichte aanpak”, zegt Martin Charlwood, President & Chief Operating Officer van Uniglobe Travel International. “Aspecten als hygiëne, gezondheid, veiligheid worden belangrijk gevonden. Non-stop vluchten hebben de voorkeur boven overstapverbindingen. De hoogte van de reis- en verblijfskosten lijkt momenteel minder van belang. Verblijf in hotels heeft nadrukkelijk de voorkeur versus Homeshare overnachtingen, zoals Airbnb.

Het minst populair zijn reisbeleidswijzigingen die van invloed zijn op de rechten en privacy van reizigers, zoals het verplicht stellen van een afstandsverklaring voor aansprakelijkheid, het gebruik van een tracking-app of regels die hun persoonlijke activiteiten beperken, waaronder logeren bij vrienden en familie tijdens een zakenreis.”

Een ander aandachtspunt in het onderzoek betreft de duurzaamheid binnen het reisbeleid. “Aangezien bedrijven steeds meer prioriteit geven aan duurzaamheid binnen hun reisprogramma’s, weten we dat duurzaamheid in combinatie met reizen juist nu problematisch kan zijn”, zegt Cees Klinkenberg, Directeur Uniglobe Travel Holland. “Veel manieren van milieuvriendelijk reizen, zoals gedeeld vervoer, zijn op dit moment minder populair als gevolg van COVID-19. In het verlengde hiervan zien we een toenemende voorkeur voor huurauto’s. Positief is dat meer dan de helft van de bedrijven die duurzaamheid in hun reisbeleid vóór de coronapandemie hadden opgenomen, verwacht dat dit beleid de komende 18 maanden zal worden uitgebreid.”

***

PERSBERICHT

Schiphol, 14 januari 2020

UNIGLOBE Smart Business Travel neemt

Panta Zakenreizen over

UNIGLOBE Smart Business Travel neemt per direct Panta Zakenreizen in Rotterdam over. Dit maakten de beide UNIGLOBE eigenaren Oscar Huls en Peter Hilbers vandaag bekend: “Met de overname van Panta Zakenreizen kunnen wij een verdere groei van onze activiteiten realiseren. De prettige gesprekken met Peter van Vliet van Panta Zakenreizen hebben uiteindelijk geleid tot deze overname. Gaandeweg werd steeds duidelijker dat beide bedrijven hetzelfde denken over dienstverlening aan de zakelijke markt en dit ook al vele jaren succesvol in praktijk brengen”, aldus Oscar Huls.

Panta Zakenreizen is al 35 jaar een begrip in de reiswereld voor zowel vakanties als zakelijke reizen met een zeer persoonlijke dienstverlening, typische Rotterdamse mentaliteit, een betrouwbaar imago en een buitengewoon sterk en ervaren team van medewerkers. UNIGLOBE Smart Business Travel voegt daar een wereldwijd netwerk van lokale ondernemers, een sterk aanbod van producten en diensten én vooruitstrevende technologie aan toe.  

Oscar Huls: “De locatie en de medewerkers blijven onveranderd maar wij voegen een scheut UNIGLOBE Smart Business Travel toe aan het recept.” Peter van Vliet vult aan: “Als zelfstandig zakenreisbureau was de tijd rijp om te kiezen voor een samenwerking. Na een toevallige kennismaking met Oscar Huls en later ook met Peter Hilbers, bleek dat Panta Zakenreizen uitstekend past bij de visie van UNIGLOBE Smart Business Travel. Samen met de technologie en visie van UNIGLOBE Travel is Panta Zakenreizen klaar voor de toekomst. Ik blijf zelf actief met het reisbureau VakantieXperts Panta Reizen”.

Cees Klinkenberg, Directeur UNIGLOBE Travel Nederland, is trots op de overname en feliciteert alle betrokkenen. "Naast autonome groei zijn overnames een belangrijk onderdeel in onze groeistrategie." 

UNIGLOBE Smart Business Travel heeft naast het nieuwe Rotterdamse kantoor nog vijf kantoren in Nederland: Woerden, Amsterdam, Teuge, Uden, Grootebroek en is onderdeel van UNIGLOBE Travel Nederland.  

***

- PERSBERICHT - 

27 november 2019

UNIGLOBE Westland Business & Group Travel wint Ondernemersprijs Haaglanden 2020

Fotocredits Studio Oostrum

 

UNIGLOBE Westland Business & Group Travel in Wateringen heeft dinsdag 26 november 2019 de OndernemersPrijs Haaglanden 2020 gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de ondernemer die staat voor excellent ondernemerschap, waarbij gekeken wordt naar de volgende aspecten:

·       Ondernemersvisie, -talenten, -vaardigheden

·       Financiële gezondheid

·       Onderneming in balans

·       HRM en maatschappelijk verantwoord ondernemen

·       Juridische huishouding

·       Economisch beland voor de regio

UNIGLOBE Westland Business & Group Travel eigenares Sylvia Grootscholten mocht de prijs gisteravond in ontvangst nemen van juryvoorzitter Hans Biesheuvel, nadat zij na een bedrijfsbezoek en pitchronde als beste van de drie finalisten uit de bus was gekomen. Met name het feit dat Sylvia haar bedrijf van nul af aan is begonnen en na 13 jaar een succesvol kantoor runt met 30 medewerkers was doorslaggevend voor de jury.
Voor Sylvia is de prijs dan ook een erkenning voor het hele team. “Goede mensen om je heen, goede leveranciers en loyale klanten zijn belangrijk om te kunnen slagen. Dan voelt werken niet als werken maar als passie”, aldus de trotse winnares die ook nog eens de eerste vrouw is die deze Ondernemersprijs in ontvangst mocht nemen.

De Stichting OndernemersPrijs Haaglanden wil door middel van de prijs netwerken tussen ondernemers met een vestiging in de regio Haaglanden stimuleren, contacten tussen het bedrijfsleven en de lokale en regionale overheid verbeteren en onderwijsinstellingen bij het bedrijfsleven betrekken.

De prijs wordt jaarlijks uitgereikt en geldt voor het volgende jaar. De regio Haaglanden omvat de gemeenten Delft, Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Wassenaar, Westland, Zoetermeer.

***

23 juli 2019

- PERSBERICHT - 

Uniglobe Travel Holland supports Amadeus NDC [X] program

Amadeus keeps up the pace in further developing its NDC [X] program to drive the industrialization of NDC.

Amadeus NDC [X] is a dedicated program, created to accelerate the deployment and adoption of the new technology standard across the industry. 

The aggregation of any type of content in the Amadeus Travel Platform, like air, hotel, car, destination and even more in the future, is the major development happening alongside the program. It means that all content coming from multiple sources (EDIFACT, NDC, or other APIs) are available on one unique platform - the Amadeus Travel Platform. Any content, from any source, through any channel! 

The NDC [X] program is fed by the input of leading players in the travel industry to ensure the program meets the expectation of all travel players. UNIGLOBE Travel in The Netherlands is happy to support the NDC [X] program.

UNIGLOBE Travel Holland is a network of Travel entrepreneurs, targeting small & medium sized enterprises since more than 35 years.

According to Cees Klinkenberg, Director and regional president of UNIGLOBE Travel Holland: “Our travel sellers are constantly searching to deliver more value to their Corporate Travelers in SME. Combined with our unique personalized service, it is key to have access to the widest available and relevant content, regardless of which source it is coming from. Ease of search, comparison and booking are fundamental for our customer service. This is why we welcome NDC and support the Amadeus NDC [X] program.” 

Kurt Van der biesen, Head for Benelux of Business Travel, Amadeus adds: “As mentioned above, one of the major developments in the coming year will be the continued evolution of the Amadeus Travel Platform which brings together airline, hotel, alternative lodging, rail, ground transportation and in-destination content all in one place. This will enable travel sellers to search, compare and book NDC content together with the content from any other source, all in a fully integrated manner and within the same workflow. As NDC aims at delivering new benefits for the entire travel industry, we work closely together with airlines & travel sellers around the world to drive NDC forward. I am therefore very pleased to announce the support of Uniglobe Travel Holland in the NDC [X] program.”

**

15 juni 2019

Uniglobe reikt jaarlijkse awards uit

Op 15 juni vond op Landgoed De Horst in Driebergen het 19e Uniglobe Congres plaats voor alle Uniglobe medewerkers en suppliers als airlines, autoverhuur en hotelpartners.

Na een inspirerende en humorvolle sessie van key-note speaker, managementcoach en 'enter-trainer' Jan van Setten en een team-rally plaats met 25 oude Volkswagen T1 busjes werden ’s avonds de jaarlijkse Uniglobe Awards uitgereikt door Verenigde Staten-correspondent en journalist Michiel Vos aan medewerkers, kantoren en suppliers die hiermee erkenning kregen voor hun inzet, commitment, partnership en professionaliteit.

***

UNIGLOBE Travel kantoren vallen in de prijzen!

21 mei 2019

UNIGLOBE Alliance Travel wint de ‘International TMC of the Year’ award. 

Tijdens de UNIGLOBE Travel Global Rendezvous Conferentie, die van 17-19 mei 2019 in Wenen plaats vond, kregen UNIGLOBE Alliance Travel eigenaren Rob Jansen en Anita van Maanen deze prestigieuze award uitgereikt door U. Gary Charlwood en Martin H. Charlwood, resp. Chairman & Founder en President & COO van UNIGLOBE Travel International en in het bijzijn van ruim 300 gedelegeerden uit de hele wereld. 

De unieke ‘International TMC of the Year’ award wordt één keer per twee jaar uitgereikt aan het UNIGLOBE kantoor dat wereldwijd het succes van het UNIGLOBE systeem het beste illustreert. Daarbij wordt gekeken naar zowel performance als naar de participatie aan de UNIGLOBE programma’s, producten en activiteiten. Was het twee geleden in Berlijn UNIGLOBE THL Travel die deze award won, nu gaat alle eer naar UNIGLOBE Alliance Travel, met vestigingen in Rotterdam, Goes en Arnhem.  

Er vielen nog meer prijzen. Laura Koreman, Manager bij UNIGLOBE Travel Holland, mocht de ‘International Whatever it takes Award’ in ontvangst nemen. Dit is een erkenning voor haar jarenlange, excellente ondersteuning aan de UNIGLOBE Travel kantoren in Nederland. Tevens ontvingen vier Nederlandse UNIGLOBE kantoren hoge internationale onderscheidingen in de categorieën ‘Performance Excellence’, ‘Corporate Sales’, ‘MICE’ en ‘Dependably yours’.

“De Nederlandse UNIGLOBE kantoren scoren internationaal gezien hoog”, aldus directeur Cees Klinkenberg. “Ik ben bijzonder trots op de kantoren die in de prijzen zijn gevallen en mijn felicitaties gaan uit naar alle UNIGLOBE medewerkers. Het is een erkenning van de professionaliteit en kwaliteit van de Nederlandse UNIGLOBE-organisatie en tegelijkertijd  een aanmoediging om te blijven investeren in ons servicemodel“. 

**

Uniglobe Travel is PCS-DSS Compliant

20 maart 2018
Alle 18 zakenreisbureaus uit de UNIGLOBE-groep hebben op tijd de certificering doorlopen om te voldoen aan de verscherpte regels in de reisbranche ten aanzien van creditcards. Deze regels, vastgelegd in de Payment Cards Industries Data Security Standard (PCI DSS) zijn verplicht gesteld aan alle reisbureaus. Klik hier voor het volledige persbericht.