Duty of Care; wat houdt dit in?

In de wet staat dat werkgevers een zorgplicht hebben voor zijn zakenreizigers tijdens de gehele reis. Het is belangrijk dat hier van tevoren over is nagedacht. Zo kan er goed en direct worden gehandeld als er zich een probleem voordoet. Dit hoeft niet altijd een heel groot probleem te zijn zoals een orkaan of aanslag. Dit kan ook het verlies van een paspoort of een voedselvergiftiging zijn. De verantwoordelijkheid voor het bieden van hulp ligt bij de werkgever.

De zorgplicht tijdens een zakenreis

Als werkgever heb je dus een zorgplicht naar je werknemers, ook tijdens een zakenreis. Het op afstand managen van risico’s is complex. Immers, er kan sprake zijn van politieke onrust, geweld of natuurrampen of je krijgt onbedoeld te maken met lokale autoriteiten en wetgeving. Uiteraard wil je graag je werknemers op zakenreis zo goed mogelijk helpen in deze vaak moeilijke omstandigheden. Omdat je zelf dan vaak op afstand zit kan dit voor uitdagingen zorgen. Uniglobe Travel kan je hierbij helpen. Je kunt je hier namelijk op voorbereiden.

Een Duty of Care policy op papier

Het is aan te raden een Duty of Care policy op papier te zetten voordat er zakenreizen plaatsvinden. Zo is er altijd een document om op terug te vallen in geval van nood. Uniglobe Travel kan je helpen om aan deze zorgplicht te voldoen. Wil je meer weten over wat deze zorgplicht inhoudt, heb je vragen of ben je op zoek naar een oplossing op maat? Neem dan contact op met jouw kantoor.