Abu Dhabi, VAE. Etihad Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, presenteert deze week op de Arabian Travel Market in Dubai een reeks nieuwe producten en verbeteringen. De luchtvaartmaatschappij onthulde het nieuwe interieur voor haar Boeing 787 Dreamliners die in het derde kwartaal van dit jaar aan de vloot zullen worden toegevoegd, naast de 39 Dreamliners waarmee Etihad al vliegt.
"Het nieuwe interieur van Etihad's 787 Dreamliner laat verdere verbeteringen zien aan onze bekroonde en in de sector bekende cabines. Onze nieuwe Business Class brengt de gastervaring naar nieuwe hoogten met de tweede evolutie van de Business Studio die vorig jaar op de Airbus A350-1000 werd gelanceerd", aldus Antonoaldo Neves, Chief Executive Officer van Etihad Airways.
Etihad betekent Business
De Business cabine is voorzien van Etihad's unieke, stijlvolle interieur, met een aangepaste versie van de Elements-stoel, geproduceerd door Collins. Etihad is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die de Elements-stoel op de Boeing 787 introduceert.
De nieuwe stoelen bieden gasten een comfortabele en ruime omgeving met extra privacy door een suite deur. De hoogte van de suite is verder vergroot ten opzichte van het debuutmodel van de A350, waardoor de gasten nog meer privacy hebben.
Elk van de 32 Business-stoelen heeft directe toegang tot het gangpad en de cabine is ontworpen in een 1-2-1-configuratie die comfort, gemak en privacy biedt, of u nu alleen reist of met vrienden. De stoelen kunnen worden versteld tot een volledig liggend bed van 78 inch lang en zijn voorzien van een 17,3 inch 4K-tv-scherm, Bluetooth-koptelefoonkoppeling, meerdere oplaadpoorten en draadloos opladen, en veel opbergruimte.
Verbeterde economyclass
In Economy krijgt de nieuwste 787, 271 stoelen die lichter zijn in gewicht dan de huidige vloot en dus zuiniger. De stoelen bieden uitzonderlijk comfort en een groter gevoel van ruimte door het slimme ontwerp en de aanpassingen, waaronder een armleuning met een slanker profiel. Gasten kunnen ook genieten van een uitgebreide reeks entertainment op de 13,3" 4K touch-screen monitor die ook een handige USB-oplaadpoort bevat.
Beide cabines bieden een stijlvolle omgeving en de hoogste normen van comfort, of gasten nu kiezen om te rusten, te werken of te genieten van het bekroonde inflight entertainment.
Ervaar upgrades
Volop technologie
De nieuwe 787 Dreamliner biedt de nieuwste inflight entertainmenttechnologie van Safran. Spannende nieuwe functies zijn onder meer Rave Ultra 4K-monitoren, Bluetooth-koptelefoonkoppeling en de mogelijkheid om persoonlijke telefoons en tablets aan het scherm te koppelen en als afstandsbediening te gebruiken.
De 787 Dreamliner is uitgerust met een nieuwe connectiviteitsoplossing van Viasat die gebruik maakt van Ka-band technologie. Deze oplossing biedt high-speed Wi-Fi met streamingmogelijkheden aan boord en Live TV, inclusief nieuws- en sportkanalen.
Etihad's E-BOX biedt ook urenlang entertainment voor een breed scala aan gasten en voorkeuren. Honderden blockbusterfilms van Hollywood tot Bollywood gaan vergezeld van een breed scala aan Arabische, Aziatische en Europese content. Daarnaast zorgen populaire tv-programma's, muziek, podcasts en games ervoor dat gasten zich tijdens hun reis vermaken.
Mis nooit een moment met gratis Wi-Fly
In een reeks van productverbeteringen die dit jaar aan boord kwamen, introduceerde Etihad nieuwe Wi-Fly pakketten op haar wide-body vloot met Chat en Surf pakketten die onbeperkte data bieden. Etihad Guest-leden, inclusief degenen die zich vlak voor de vlucht direct inschrijven, worden tijdens het vliegen beloond met gratis 'Chat'-pakketten.
De gratis Chat-pakketten bieden toegang tot populaire messaging-apps zoals What's App, WeChat en Messenger. Royale Surf-pakketten bieden onbeperkte data voor de volledige vluchtduur.
Armani/Casa en Etihad verenigen zich om een fantastische Business Class-ervaring te creëren
Etihad's unieke partnerschap met Armani/Casa is nu volledig uitgerold over de Business Class-cabines van de luchtvaartmaatschappij en biedt gasten een ongeëvenaarde Business-ervaring. Het assortiment omvat op maat gemaakte eetgerei en zacht meubilair, ontworpen in samenwerking met het beroemde internationale designmerk Armani/Casa.
Dineren in Economy met Etihad's milieubewuste service
De nieuwe Economy-eetservice van Etihad is niet alleen stijlvol, maar maakt ook deel uit van een gesloten recyclingsysteem, waardoor een circulaire economie ontstaat waarin plastic voor eenmalig gebruik volledig wordt verwijderd. De eetapparatuur is ontworpen om de gasten van Etihad een kwaliteitservaring te bieden en tegelijkertijd functioneel te zijn voor de bemanning van Etihad en de impact van de operatie op het milieu te beperken.
Neves vervolgt: "We blijven ons volledig inzetten om onze gasten toonaangevende ervaringen te bieden en we zijn er trots op dat we dit hier op de Arabian Travel Market kunnen laten zien. Dit jaar staat in het teken van groei voor Etihad - naast het verbeteren van onze gastervaring en het toevoegen van vliegtuigen aan onze vloot, hebben we nieuwe routes voor ons netwerk aangekondigd, waaronder Kolkata vorige maand, Lissabon, Malaga en Mykonos deze zomer en Kopenhagen en Düsseldorf in het vierde kwartaal."